Bali - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Marije Empel - WaarBenJij.nu Bali - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Marije Empel - WaarBenJij.nu

Bali

Blijf op de hoogte en volg Marije

24 Juli 2016 | Indonesië, Denpasar

Na 3 maanden Indonesië is het dan toch echt tijd om afscheid te nemen vandaag. We hebben nog 5 weken mogen genieten in Bali.

De eerste week dat we in Bali waren, waren we nog met zijn vieren. De laatste week van Esmee. We hebben nog even goed genoten en ons eindgesprek gehad met Vincent. Wat denk je? Ja natuurlijk zijn we allemaal geslaagd voor onze minor! Wat een ervaring en wat kan dat nog mooier maken? Nou je minor behalen en dan ook nog eens in Bali zitten! De dingen die we in deze week gedaan hebben? We zijn naar de Tanah Lot tempel geweest. Dit is een zeetempel. Ook zijn we naar Ubud geweest. We hebben Luwak koffie gedronken. Dit is koffie die gemaakt wordt van de poep van de Luwak. Dit is een soort kat. Tja, poep drinken is niet de eerste gedachte waar je 's ochtends mee opstaat, maar het is toch wel echt heel lekker! In Ubud zijn we ook naar een waterval geweest. Hoe deze heet, weet ik even niet. Het was wel heel mooi om te zien! Ook zijn we nog naar de traditionele markt in Ubud geweest. Een sarong kopen hoort er dan natuurlijk ook bij! Een week gaat snel voorbij en we stonden al heel snel op het vliegveld om doei te zeggen tegen Esmee. Dit is nog niet zo makkelijk als je al zo lang bij elkaar bent!

Een dag later stonden we alweer op het vliegveld om Ruben op te halen. Ook hij heeft een week mogen genieten van Bali. We zijn naar Monkeyforest geweest. Super leuk al die rondspringende aapjes! Als ze dan een banaan gaan eten terwijl ze op je rug zitten, dan zitten je haren daarna ook onder de banaan. Lekker! Samen met Ruben en Mirte zijn we nog naar een tempel geweest. Ja ook hiervan weet ik de naam even niet meer. Wel dat het heel gaaf was om te zien. Ook zijn we nog naar Pandawa beach geweest. Wat een paradijs op aarde is dat! Ze noemen het ook wel secret beach. Toch hebben we het kunnen vinden! Een week later moesten we ook weer doei zeggen tegen Ruben. Het was toen tijd om met zijn drieën verder te gaan.

Wat hebben we genoten hier. Veel mensen leren kennen en vriendschappen opgebouwd. Het is gek hoe je gehecht kan raken aan mensen in zo'n korte tijd. Veel tijd doorgebracht op het strand en 's avonds uit geweest. Wat is Bali toch mooi en wat ben ik verliefd geworden op Indonesië! Aan het einde van deze 5 weken zijn we nog naar Gili Trawangan geweest. Een prachtig Eiland vlakbij Lombok. Hier hebben we 2 en een halve dag heerlijk mogen genieten. Snorkelen en hele grote schildpadden gezien hoort er ook bij! Zo gaaf om dat mee te maken. Wat een heerlijk gevoel. Ik wil niet meer weg!

De laatste dag. Wat is dat raar om te zeggen en ook helemaal niet leuk. Alle mensen die we hier ontmoet hebben, moeten we achter ons laten. Hopelijk gaan we nog een keer terug en kunnen we iedereen dan weer zien. Een reis die ik nooit zal vergeten. Een reis die zo veel meer is dan ik had durven dromen. Een reis die mij gelukkig maakt.

Indonesië bedankt!
Thailand, here we come!
Nederland, tot over 4 weken!

  • 24 Juli 2016 - 10:55

    Marion Steegh:

    Dag Marije,

    Ik geniet van jouw verhalen. De reis die jullie nu maken, heb ik heel lang geleden als net afgestuurde student ook gemaakt. Ik heken de plaatsen die je noemt. Dat roept bij mij mooie herinneringen op. Vanuit Bali zijn we toen ook naar Thailand en Birma vertrokken. Ik vind het erg fijn dat je de verhalen deelt met anderen! Ik wens jullie nog een heerlijke tijd! We zien elkaar na de zomervakantie!
    groet van Marion

  • 25 Juli 2016 - 09:45

    Oma En Opa:

    Meisje, wat een heerlijke tijd! Geniet ervan en we horen de verhalen wel als je terug bent.
    Dikke knuffel van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

Actief sinds 18 April 2016
Verslag gelezen: 546
Totaal aantal bezoekers 2992

Voorgaande reizen:

20 April 2016 - 21 Augustus 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: