Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Marije Empel - WaarBenJij.nu Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Marije Empel - WaarBenJij.nu

Dubai

Blijf op de hoogte en volg Marije

27 April 2016 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

20-04 Dag van vertrek

Vandaag zijn we om half 4 vertrokken vanuit Amsterdam naar Dubai. Hier kwamen we rond 24.00 uur aan. Gewacht op de backpacks en op zoek gegaan naar een taxi. Dit duurde niet lang, want er stond een hele rij met taxi's. Wij mochten in een speciale vrouwentaxi en kwamen rond 2.30 uur aan bij het huis van Joost en Veronica.

21-04 Dag 1

De eerste echte dag in Dubai. Gezellig ontbeten met zijn alle en daarna naar de Dubai Mall gegaan. Hier zijn gigantisch veel winkels en hebben ze een heel groot aquarium in de Mall staan. Ook hebben we hier op het plein gestaan waar de Burj Khalifa op staat. Daarna zijn we naar Madinat gegaan. Een mall waar mooie hotels gelegen zijn aan de zee. We hebben met een bootje over het water gevaren. Het was erg mooi. 's Avonds hebben we wij een restaurant gegeten. Hier zaten we in een familiekamer op de grond. De echte cultuur proeven. Dit was een bijzondere ervaring. Ook zijn we naar de Shu geweest. Een restaurant waar we nog wat gedronken hebben en waterpijp gerookt hebben.

22-04 Dag 2

Vandaag zijn we naar de Emirates Mall geweest. Ook dit is een grote Mall waar een skihal te vinden is. Daarna zijn we naar de Marina gegaan en hebben we een boottocht van uur gemaakt over zee. Thuis hebben we lekker gegeten met zijn alle en zijn we 's avonds met zijn vieren terug gegaan naar de Dubai Mall. We wilden graag de fonteinshow zien, maar we zijn eerst bij Shakespears gaan zitten. Een gezellig café waar we lekker wat gedronken hebben en waterpijp gerookt. We dachten dat we om 24.00 uur nog wel de fonteinshow konden zien, maar helaas. De laatste show was om half 12. Morgen maar een nieuwe poging gaan doen.

23-04 Dag 3

’s Ochtends zijn we heerlijk naar het strand geweest. Lekker in het water gezwommen en in de zon gelegen. ’s Middags zijn we naar de Creek geweest. Dit is een oud stadje in Dubai. Met een klein bootje naar de andere kant van het stadje waar we wat gegeten en gedronken hebben. We zijn met z’n alle uit eten geweest bij de mexicaan: Maria’s. Heerlijk gegeten weer. Daarna hebben we zijn vieren nog een poging gedaan op de fonteinshow te zien. We zijn bij een restaurantje gaan zitten in de Dubai Mall. Hier hadden we een prachtig uitzicht over het plein. De fonteinshows hebben we ook gezien. Wat een prachtig gezicht is dat!

24-04 Dag 4

In de ochtend hebben we op Gabriel gepast en ’s middags zijn we met z’n vieren naar jbr gegaan. Hier hebben we bij een strandtent gezellig wat gedronken. Daarna hebben we lekkerste cheesecake ooit gehaald bij The Cheesecake Factory. In de file naar huis en ons omgekleed voor de verassing die Anouk voor ons had. We zijn naar een prachtig resort gegaan in de woestijn. Eerst heerlijk wat gedronken met uitzicht over de woestijn en daarna door naar een buiten restaurant. Hier hadden ze een plein waar je allemaal eten kon bestellen. Alles was lekker vers. Tijdens het eten kwamen er ook allemaal shows. Mirte en ik hebben zelf meegedanst! Ook was een kamelen karavaan en hadden ze een show op paarden. Na deze show zijn we naar een ander pleintje gelopen. Hier konden we een vogel op ons arm laten zitten. Een klein stukje doorwandelen en wie stonden daar klaar: Kamelen! We hebben op een kameel gezeten en een klein rondje gereden! Dit was erg gaaf en kan ik mooi van mijn bucketlist afstrepen. Wat een avond en wat een gezelligheid!

25-04/26-04 Verder reizen

Vandaag hebben we afscheid genomen van Joost en Veronica. Joost heeft ons naar het vliegveld gebracht, waar we moesten wachten op onze vlucht. Een lange reis voor de boeg.
14.00 uur: Op het vliegveld in Dubai.
18.40 uur: Vliegen naar Jakarta.
5.30 uur: Aankomst in Jakarta en lang wachten.
11.00 uur: Vliegen naar Manado. Dit werd uiteindelijk 11.30, want alles gaat daar lekker rustig aan.
15.30: Aankomst in Manado!

• 27 April 2016 - 14:33

Oma Job:

Lieve Marije, wij zijn terug uit Indonesië en jij hebt ons afgelost,we gaan dus gewoon door met al jouw ervaringen en leven weer in Indonesië. Leuk om alles te horen over jullie verblijf in Dubaii'.
    Je begint al een beetje de indonesische mentaliteit te krijgen dat alles "plan plan"gaat, "rustig aan "
    Helemaal niet slecht. Geniet ervan en wij gaan weer genieten van je volgende verslag. Liefs van oma

• 27 April 2016 - 15:32

Tom:

Lieve Marije, mooi verslag. Liefs, Tom

• 27 April 2016 - 16:04

Oma En Opa Van Empel:

Meisje , meisje, wat een heerlijke reis!
    Het was fantastisch om je op Skype te kunnen zien en horen.
    Dikke knuffel en tot gauw.
    Oma en Opa

• 27 April 2016 - 20:48

Rene Van Heugten:

Hoi Marije,

Dat klinkt als een heel goede start. Veel eten, drinken, en gezelligheid met de waterpijp.
    Een goed recept voor een heerlijke tijd.

Weegt natuurlijk niet op tegen de hagel (!) hier in Nederland, opgefleurd met een oranje Tom Poes (Tom Pouce?). Dat ... of zonnebaden en rijden op een kameel... tja... moeilijke keuze ;-)
    Geniet er lekker van!

Groet,